۱۲ آذر ۱۳۸۷، ۲۰:۳۵

یک رسانه غربی اعلام کرد:

افزایش تردید ناتو درباره پذیرش عضویت اوکراین و گرجستان

افزایش تردید ناتو درباره پذیرش عضویت اوکراین و گرجستان

یک خبرگزاری اروپایی،با اشاره به تاکید اعضای ناتو بر اعلامیه نشست بخارست در نشست امروز، از افزایش تردید اعضای این پیمان نظامی درباره پذیرش عضویت اوکراین و گرجستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در بروکسل بر دیدگاه گذشته خود درباره گرجستان و اوکراین مبنی بر پیوستن این دو کشور به ناتو در آینده صحه گذاشتند، اما مذاکرات کشورهای مختلف درباره طرح اقدام برای عضویت تفلیس و کی یف به ناتو نتیجه ای نداشت.

در نشست امروز وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، کشورهای بانفوذی مثل فرانسه و آلمان، گرجستان و اوکراین را دارای شرایط مناسب برای پیوستن به طرح اقدام برای عضویت در ناتو ندانستند.

خبرگزاری آلمان به نقل از منابع دیپلماتیک از افزایش تردید اعضای ناتو درباره پذیرش کی یف و تفلیس برای پیوستن به این پیمان نظامی خبر داد.

این خبرگزاری غربی، بحران سیاسی در اوکراین و حمله گرجستان به اوستیای جنوبی را از عواملی برشمرد که تردید اروپایی ها را در پذیرش این دو کشور در ناتو تشدید کرده است.

در نشست امروز وزیران امورخارجه ناتو در بروکسل،عملا پیشرفتی درباره پذیرش اوکراین و گرجستان در این پیمان نظامی حاصل نشد و تنها بر اعلامیه نشست بخارست تاکید شد.

کد خبر 794087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha